28 Mayıs 2011 Cumartesi

Sanal Sürücü ile Oyun Yüklemek (Resimli Anlatım)



Daemon Tools veya Power ISO gibi sanal sürücü programlarıyla oyun kurmak bazen gerekli olabiliyor. Bunu bilmeden yapmak pek de kolay değil. Bu yüzden önce öğrenmek gerekiyor. Resimli anlatımımız sayesinde kolayca öğrenebileceksiniz.  

Bazı oyunları indirdikten sonra içinden iso- bwt- cdi- b5t- b6t- cdd- bin- cue- mds- nrg- pdi gibi dosyalar çıkar. Eğer sanal sürücü ile dosya çalıştırmayı bilmiyorsanız bu dosyaları açamazsınız. İşte böyle durumlarda Daemon Tools veya Power ISO gibi programlar kullanmalısınız. Resimli anlatımımızda Daemon Tools'u kullanacağız.


Daemon Tools Lite 4 İndirmek İçin Tıkla


Öncelikle az bir şey sanal sürücünün mantığını anlatalım. İnternetten indirdiğiniz oyunları CD'si mevcut olmadığı için CD-ROM'unuza koyamıyorsunuz. Ancak sanal sürücü programını yükledikten sonra program sanal bir sürücü yani bir nevi sanal bir CD-ROM oluşturuyor. Bizde iso- bwt- cdi- b5t- b6t- cdd- bin- cue- mds- nrg veya pdi dosyamızı sanal sürücümüze yerleştirdiğimizde 
CD-ROM'umuza oyunun CD'sini yerleştirmiş gibi oluyoruz.


Ayrıca Daemon Tools ile çalıştırabileceğimiz dosya tipleri aşağıdakilerdir.  
b5t (BlindWrite images)
b6t (BlindWrite images)
bwt (BlindRead images)
ccd (CloneCD images)
cdi (DiscJuggler images)
cue (Cue sheets)
iso (Standard ISO images)
mds (Media Descriptor Files)
nrg (Nero images)
pdi (Instant CD/DVD images)
isz (Compressed ISO images)



Şimdi resimli anlatımımıza geçelim.
Öncelikle aşağıdaki adresten Daemon Tools'u indirebilirsiniz.


Yükledikten sonra Daemon Tools'u çalışltırın.


1.) Yukarıdaki simgeye tıklayarak aşağıdaki gibi iso- bwt- cdi- b5t- b6t- cdd- bin- cue- mds- nrg- pdi dosyalarından hangisi mevcut ise onu seçiyoruz.
Burada iso uzantılı setup dosyamızı seçiyoruz.

2.) Daha sonra programda oluşan sanal CD ye basıyoruz. Ardından aşağıdaki simgeye tıklıyoruz ve CD'mizi sanal sürücümüze yerleştirmiş oluyoruz.
Bu simgeye tıkladıktan sonra kalıp dosyalar yerleştirilecek ve otomatik kullan açılacak. Eğer açılmaz ise bilgisayarıma girerek oradan aşağıdaki gibi görünen sanal sürücüye tıklayın. ( Oyuna göre simge değişir.)



3.) Otomatik kullana tıkladığınızda veya "bilgisayarım"a girerek oradan sanal sürücü simgesine bastığınızda karşınıza şöyle bir sayfa çıkacaktır. (Oyuna göre farklılık gösterir ama büyük ihtimalle kurulum dosyasını bulursunuz.)



Daha sonra oyununuzun normal kurulumunu tamamlıyorsunuz. Anlayamadığınız bir yer olursa yorum bölümünden sorunuzu sorabilirsiniz. En kısa sürede cevaplarım.





Yazan: Mustafa Salih Oğuz

32 yorum:

  1. Hocam Heroes 5 i yükledim . DEoman toolsta programı buluyor bilgisayım cd yernde oyun var gözüküour.. Her şey tmm masaüstünde ikona tıklıorum cd istiyorr... BEn anlamadımm En kısa sürede bana yardımcı olun kafayıı yicemm az kaldı..

    YanıtlaSil
  2. Crack yaptın mı? Yapmadıysan yapman lazım. Eğer crack yapmayı bilmiyorsan: http://bit.ly/nNKj13

    YanıtlaSil
  3. ya arkadaş bende öle ıso falan dosya yazmıyo dosya klasörü yada simge falan yazıyo ay deliricem ya yardım edin lütfenn

    YanıtlaSil
  4. Print Screen yap resmin linkini koy bakayım bir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben battlefield 4 ü kurucam ve suan bilgisayarımda bu oyunun 3 tane iso dosyası var ilkinin kurulumuna başlıyorum daemon tools la 2. cd yi istiyor 2.iso yu bağlıyorum devam diyorum kurulum devam etmiyor hiç bi şekilde sanki 2. cd yi bağlamamışım gibi görmüyor yani yardım edermisiniz lütfen ??

      Sil
  5. file:///C:/Users/My%20Computer/Desktop/Ads%C4%B1z.png ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  6. "file:///C:/Users/My%20Computer/Desktop/Ads%C4%B1z.png"

    Ne yapmak istediğini pek anlamadım. Ayrıca arkadaşım, bu dosya bir resim dosyası (png). Crack ile alakası olduğunu sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  7. hocam 2 iso dosyası varsa ne yapmalı 1 cd kurulu yarıda kesiliyor

    YanıtlaSil
  8. Yarısında senden 2.CD'yi istediğinde diğer iso. yu çalıştıracaksın.

    YanıtlaSil
  9. ben yarısında 2.cd yi isteğinde diyer iso yu çalıştırıyorum oyun kuruluyor ama masaüstündeki kısayola tıkladığımda cd1 hatası veriyor

    YanıtlaSil
  10. Çünkü crack yapmanız gerekiyor. Sitemizde nasıl crack yapılacağı ile ilgili yazıyı bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. ben pes 2014 aldım kurdum cdi yi taktığımda açılıyo cd yi çıkarttığımda kapanmıyo kapattığım zaman tekrar girmeye çalıştığımda borjinal cd/dvd diyo yardım edermisin

    YanıtlaSil
  12. Crack yapman lazım. Bu sitede detaylı anlatım bulabilirsin.

    YanıtlaSil
  13. Selam internetten yüklediğim oyununu acmak istediğimde dikse yaz diyor yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
  14. http://mso-tech.blogspot.com.tr/2011/07/orjinal-oyunlar-cdsiz-dvdsiz-oynamak.html buradaki gibi yapabilirsin. sanal diske yazarsın daha sonra bu sayfada anlatılan gibi kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  15. iso dosyalarını nerden bulacaz bi site verirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  16. Kardeşim sen internetten bir oyun indirdiğinde o zaten çok büyük ihtimalle iso olarak gelir. Oyun indirmek için de torrent sitelerini kullanabilirsin. torrent-oyun.com Türkçe'dir. torrentz.eu da yabancı sitedir film, oyun, dizi bulabilirsin.

    YanıtlaSil
  17. Kardes bişe dicem allah için yardım et moto gp 3 u indirdim torrentten ilk skıdrıow dosyasıydı iso sifresi istedi birtürlü bulamadım sifreyi baska sitelerde çöp dosyadır dediler. ondan sonra bi daha indirmeyi denedim torrentten bu sefer reoladed den indirdim 600 mb civarı iso var içinde sadece deomon tools tan taktım kurdum tıklıyorum oyuna wrong disk interestet die bişe çıkıo cd orjinali istio crack dosyasınıda indirdim torrenten kopyaladım hedef buldan motogp yazan seyin ustune yapıstır dedim yine aynı sorunu verdi wrong disk interestet ne yapabilirim deomon toolstamı bi sorun var eger sorun ondaysa senin verdigin linkte site kapatılmıs açılmıyor :(

    YanıtlaSil
  18. Bence crack'i yanlış yapmışsın sen. Sitedeki "crack nasıl yapılır" konusuna bak. Yanlış yere kopyalıyor olabilirsin. Daemon Tools ta bi hata yoktur oyunu yüklemişsin zaten.

    YanıtlaSil
  19. tm saol kardesim yaptım crack oyun çalışıo saol :)

    YanıtlaSil
  20. ben dediğinizi yaptım oyunu kurdum oyunun simgesini basınca cddvd gibi bişeyler çıkıyo oyunu girmiyo

    YanıtlaSil
  21. kolay gelsin. ben bir konuda yardım istiyorum. son çıkan bütün oyunları taşınabilir harddiske attırdım bir sürü dvd ile uğraşmak istemediğim için adam dediki bunun için imaj yapman gerekiyor dedi. oyunları aldı kopyala dedi ve hardiske yapıştırdı. oyunları bilgisayara at ve imaj yap oynarsın sıkıntı olmaz dedi benim şimdi hangi programları kullanmam gerekiyor neler yapmam gerekli yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://mso-tech.blogspot.com.tr/2011/07/orjinal-oyunlar-cdsiz-dvdsiz-oynamak.html Burada CD'leri nasıl imaj dosyası yapabileceğin anlatılıyor. iso dosyasına çevirip saklayabilirsin. Bu sayfadan sa nasıl yükleyip kullanacağını öğrenebilirsin.

      Sil
  22. birebir yardımcı olduğunuz için çok teşekkürler çok yararlı bir site olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
  23. Selam ben dark soul yükledim sonra onu sildim tekrar yüklicektim yüklerken cd rom tarzı bişiler diyo fotodaki gibi

    http://i.hizliresim.com/pgj2vN.png

    sonra yüklenmiyor oyun ne yapmam lazım yardım lütfen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir iso. dosyası olması lazım. Ona tıklayıp Daemon Tools ile açacaksınız. Yoksa başka bir tane indirin.

      Sil
  24. Ya arkadaşlar bilen varsa acil yardım şimdi ben mwf 3 indirdim daemon toolsla kurdum 2.cd yi isteyince tikliyorum ikona cdnin içini açıyor nasıl devam edecek yükleme acaba

    YanıtlaSil
  25. setup un karsında dll yazıyo ammma velakin deamons görmüyo

    YanıtlaSil
  26. DİKKAT DİKKAT LÜTFRN OKU Ben oyunindirclub tan nfs most wanted 4.6. Gb dlc indirdim kurduğum zaman iso dosyası çıktı ve 4.7 gb lik Dvd aldım Kurulumu başlattım ve alan yetmiyor dedi. Daemon Yools bu durumda işey yarar mı?

    YanıtlaSil
  27. .bin dosyaı ile yükleme için nasıl bi adım gerekiyor. fifa 15 aldım internet cafe den 7 dosya bin dosyası sanal diske yükleyemiyorum.bin dosyasını kabul etmiyor. adı düzenle den iso yapıyorum yine olmuyor . YARDIM

    YanıtlaSil

Copyright © MSOTech | Teknoloji Adına Herşeyden Biraz

Google+

Design by Anders Noren